Υποδεχόμαστε σήμερα με πολύ μεγάλη χαρά και τιμή τον Παρασκευά Αυγερινό. Τον ευχαριστώ από καρδιάς γιατί αποδέχτηκε την πρότασή μας και είναι σήμερα εδώ, όχι για να τιμηθεί, αλλά για να μας τιμήσει με την παρουσία του και νομίζω ότι αυτό το λέω εκφράζοντας όλες και όλους σας. Χαίρομαι γιατί η πρώτη ανοιχτή εκδήλωση του Κύκλου μετά από δυόμιση χρόνια γίνεται εδώ, σε αυτό τον ειδυλλιακό κήπο του Βυζαντινού και Χριστιανικού Μουσείου Αθηνών με την ανακαίνιση του οποίου έχω συνδέσει ένα μέρος της κυβερνητικής μου θητείας και χαίρομαι γιατί σήμερα εδώ, σε αυτό το χώρο, μπορούμε να νιώσουμε και την  ιστορική, ας το πούμε έτσι, αύρα που εκπέμπει το Μουσείο. Ευχαριστώ και τους υπευθύνους του Μουσείου για τη βοήθειά τους στην οργάνωση της εκδήλωσης αυτής.


Ένας χάρτης με ισχυρή συμβολική... Του Γιώργου Πρεβελάκη | Newideas
Τον Απρίλιο του 2014 η πορτογαλική κυβέρνηση αποφάσισε να αναρτηθεί σε όλα τα σχολεία  ένας χάρτης της χώρας όπου η θαλάσσια έκταση καλύπτει όλη σχεδόν την επιφάνεια,  ενώ το πορτογαλικό χερσαίο έδαφος τοποθετείται αχνά στην άκρη

του Γιώργου Πρεβελάκη*

Πριν από τη βιομηχανική επανάσταση, η μοίρα της Ανθρωπότητας κρινόταν  στη θάλασσα. Κατόπιν, η τεχνολογία τον  19ο και το πρώτο μέρος του 20ού αιώνα,  με την εισαγωγή του σιδηροδρόμου και  κατόπιν της μηχανής εσωτερικής καύσεως, ενίσχυσε τη σημασία των ηπειρωτικών συγκροτημάτων. Σήμερα η ροπή  έχει και πάλι αντιστραφεί, λόγω τεχνολογικών εξελίξεων οι οποίες επιτρέπουν  την πολλαπλή αξιοποίηση των θαλασσίων πόρων· και όχι μόνον. Η τουρκική  διπλωματική και στρατιωτική ελίτ έχει προ πολλού αντιληφθεί ότι η σημασία  των θαλασσών και των ωκεανών αυξάνει  εκθετικά.  

ΤΟ ΜΙΣΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΧΡΕΟΣ ΚΟΣΤΙΣΑΝ ΟΙ ΑΠΕΡΓΙΕΣ ΤΩΝ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΩΝ

Όσο και αν κάποιος ειρωνεύονται την πραγματικότητα, η αλήθεια των εξελίξεων που βιώνουμε είναι αυτή της ανάγκης προσαρμογής σε μια νέα εποχή Διαφωτισμού.

Του Αθ. Χ. Παπανδρόπουλου

Ο Φρήντριχ Χάγιεκ 1899-1992 ήταν αυτός που είχε γράψει πριν 60 χρόνια ότι «για να διατηρούν οι παλιές αλήθειες την αξία τους στο μυαλό των ανθρώπων πρέπει να αναδιατυπώνονται με τη γλώσσα και τις αντιλήψεις των επόμενων γενεών. Οι διατυπώσεις τους εκείνες, που κάποτε ήταν οι πιο αποτελεσματικές, σταδιακά φθείρονται τόσο πολύ από το χρόνο, ώστε παύουν να μεταφέρουν μια σαφώς καθορισμένη σημασία. Συνεπώς οι  λέξεις και οι υποκείμενες ιδέες μπορεί να παραμένουν έγκυρες όπως πάντα, αλλά όταν αναφέρονται στα προβλήματα της εποχής μας δεν μεταδίδουν πια την ίδια βεβαιότητα....».


Ο ρόλος της ευφυούς γεωργίας στην παραγωγή νέου πλούτου μέσω αύξησης των  εξαγωγών
των Δημήτρη Ρουσσέα και Φωτεινή Γιαννακοπούλου*

Η ΠΡΟΣΦΑΤΗ υγειονομική κρίση εξαιτίας του τονϊά-19, η παρατεταμένη παγκόσμια ενεργειακή κρίση, αλλά και ο πόλεμος της Ρωσίας με την Ουκρανία έχουν λειτουργήσει ως μεγεθυντικός φακός για τη γεωργία και κατ’ επέκταση για όλους τους κρίκους της αγροδιατροφικής αλυσίδας -γεωργικά εφόδια-γεωργική παραγωγή-μεταποίηση τροφίμων-δίκτυο μεταφορών-τρόφιμο. Είναι γεγονός ότι ο αγροδιατροφικός τομέας επέδειξε αξιοσημείωτη αντοχή στις αλλεπάλληλες πιέσεις των τελευταίων χρόνων, αποδεικνύοντας ότι έχει γρήγορα αντανακλαστικά, αλλά και τη δυνατότητα να ενεργοποιεί άμεσα νέα πρωτόκολλα και διαδικασίες παραγωγής.


Γεωπολιτική αταξία και εγχώρια αλυσίδα αξίας | Μεταρρύθμιση

Του Αντώνη Ζαΐρη

Ο πόλεμος λειτουργεί ως πολλαπλασιαστής αρνητικών εξελίξεων καθώς το μερίδιο των δύο εμπόλεμων ,Ρωσίας και Ουκρανίας, στις παγκόσμιες εξαγωγές σιταριού, σπορέλαιου, λιπασμάτων καυσίμων κα.

Είναι σαφές ότι από αυτή την κατάσταση δεν πλήττονται μόνο ευάλωτες πληθυσμιακές ομάδες πχ από Ασία, Αφρική αλλά και προηγμένες δυτικές κοινωνίες που βρέθηκαν αντιμέτωπες με τη διαχείριση των απωλειών που υπέστησαν λόγω πανδημίας και τώρα έρχονται “ κατά μέτωπο ” και με το θηρίο μίας δίδυμης κρίσης, επισιτιστικής και ενεργειακής.

Η συμπεριφορά του παγκόσμιου φιλελεύθερου οικονομικού συστήματος αποδεικνύεται “κατώτερη των περιστάσεων” και αδύναμη να διαχειριστεί τις συστηματικές παλινωδίες της Διεθνούς εφοδιαστικής αλυσίδας που δεν κατάφερε να λειτουργήσει αποτρεπτικά στις αναταράξεις που σχετίζονται με την εύρυθμη διακίνηση των εμπορικών ροών.