Του Φάνη Ζουρόπουλου *

Το 1460 προ Χριστού, ο βασιλιάς Ίων εισέβαλε από την Αττική στην Αιγιάλεια για να την κυριεύσει. Ο βασιλιάς της Αιγιαλείας Σελινούς προτίμησε να μην αντισταθεί στην εισβολή και υποδέχθηκε τον  Ίωνα  σαν φίλο, του έδωσε μάλιστα την κόρη του την Ελίκη για γυναίκα... Έτσι οι Ίωνες εγκαταστάθηκαν εδώ ο Σελινούς διατήρησε τον θρόνο του, ενώ μετά τον θάνατό του ο γαμπρός του Ίων ανέλαβε σαν… προίκα την βασιλεία και προς τιμήν της γυναίκας του έκτισε μια πόλη την οποία ονόμασε Ελίκη. Η πόλη ήκμασε, είχε πολλούς κατοίκους, περικαλλείς ναούς και εύφορα εδάφη. Μετά από πολλά χρόνια εισέβαλαν στην περιοχή οι Αχαιοί, κατέλαβαν την Ελίκη έδιωξαν τους Ίωνες και εγκαταστάθηκαν αυτοί στην πόλη. Οι Ίωνες έφυγαν, επέστρεψαν στην Αττική και από εκεί στην Μικρά Ασία όπου παρέμειναν για αιώνες. Είναι οι πρόγονοι των Ελλήνων της Μικράς Ασίας που εκδιώχτηκαν το 1922 από τους Τούρκους μετά την αποτυχημένη εκστρατεία των Ελλήνων με το όραμα της «Μεγάλης Ιδέας»... Είναι οι πρόσφυγες που ερχόμενοι στην Ελλάδα ενσωματώθηκαν πλήρως με το ελληνικό στοιχείο και που το 2022 συμπληρώνουν 100 χρόνια προόδου και εξέλιξης σκορπισμένοι σε όλη την χώρα.


 
Του Φάνη Ζουρόπουλου *

Οι ευκαιρίες για αναπτυξιακά έργα και μεταρρυθμίσεις στους Δήμους και τις Περιφέρειες της Ελλάδας   έχουν μοναδική πηγή χρηματοδότησης τα κεφάλαια που μπορούν να εκταμιεύσουν από το ΕΣΠΑ και το Ταμείο Ανάκαμψης.

Η  Ε.Ε αφού διαπίστωσε ότι οι προτάσεις πολιτικής σε επίπεδο χώρας είχαν αναιμικά αποτελέσματα, κατέληξε σε μια διαφορετική προσέγγιση, από την βάση προς τα πάνω και όχι από πάνω προς τα κάτω… Οι στρατηγικές αποφάσεις σε σχέση με τις προτάσεις που δημιουργούν αξία και τις προτεραιότητες θα πρέπει να λαμβάνονται πρώτα  σε επίπεδο τοπικής αυτοδιοίκησης και μετά σε εθνικό επίπεδο. Άλλαξε άρδην δηλαδή το σκηνικό και οι Δήμοι και οι Περιφέρειες αναλαμβάνουν δύσκολο και τεράστιο ρόλο στην διαμόρφωση των προγραμμάτων που θα αλλάξουν την εικόνα των πόλεων και των Περιφερειών. Πράγμα που σημαίνει ότι χρειάζονται αιρετούς με ευρεία αντίληψη της σημερινής πραγματικότητας, γνώσεις, ηγετικές ικανότητες, ιδέες, οράματα και συνεργασία μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού φορέα, προκειμένου να υλοποιήσουν το νέο brand της πόλης τους και της Περιφέρειας τους... Δύσκολο, αν δεν προσλάβουν και ειδικευμένο προσωπικό, δεδομένης της ποιότητας, της χρονικής διάρκειας της θητείας,  αλλά και της φερεγγυότητας των αιρετών τοπικών αρχόντων.


 
*Γράφει ο Φάνης Ζουρόπουλος

Πολλά γράφτηκαν αυτές τις ημέρες με αφορμή την επέτειο των 76 χρόνων από τον τερματισμό του Β’ Παγκοσμίου πολέμου και τη συντριβή του ναζισμού  και του φασισμού.

Το θέμα «έπαιξε» πρωτοσέλιδο παγκόσμια, αναλύθηκε διεξοδικά, τα αρχεία των ιστορικών ξανάνοιξαν, όλες οι ανεπανάληπτες ιστορικές στιγμές ξανάρθαν στη επιφάνεια, ελάχιστα πάντως νέα στοιχεία βγήκαν μιας και η ιστορία, για το τεράστιας σημασίας για τον πλανήτη αυτό  θέμα έχει γραφεί.

Του Φάνη Ζουρόπουλου*

Από το απόγευμα της 27ης Απριλίου 1941 αρχίζει και τυπικά η μαύρη περίοδος της κατοχής στην Αθήνα και σε ολόκληρη τη χώρα, που διήρκησε μέχρι τις 17 Οκτωβρίου του 1944...

Στην Αχαΐα τα Γερμανικά στρατεύματα μπήκαν και την κατέλαβαν από δύο πλευρές. Μετά την κατάρρευση του μετώπου οι Γερμανικές δυνάμεις κατέβηκαν προς τα νότια από δύο κατευθύνσεις: Η μεγάλη δύναμη κατέλαβε την Θεσσαλονίκη και κατευθύνθηκε προς την Αθήνα μέσω της τότε εθνικής οδού Αθηνών - Θεσσαλονίκης και ένα δεύτερο τμήμα (μεραρχία) υπό τον στρατηγό Σεπ Ντήτριχ αφού κατέλαβε τα Γιάννενα κατέβηκε νότια μέσω της σημερινής οδού Ιωαννίνων - Αντιρρίου, από όπου πέρασε στην Πελοπόννησο και στις 26 Απριλίου κατέλαβε την Πάτρα. Δήμαρχος της Πάτρας ήταν ο Βασ. Ρούφος, νομάρχης Αχαϊας ο Αθάν. Πέππας, στρατιωτικός διοικητής ο Γ. Καραβοκύρης και Αστυνομικός Διοικητής ο Ιωάν. Σαλταμαύρος που παρέδωσαν την Πάτρα στον Γερμανό συνταγματάρχη Βέρνικερ, ενώ το απόγευμα της 29ης Απριλίου έφθασε στην Πάτρα αυτοπροσώπως ο αρχηγός της μεραρχίας στρατηγός Σεπ Ντήτριχ και κατέλυσε στο ξενοδοχείο «Μαζέστικ».

ΤΟΥ ΦΑΝΗ ΖΟΥΡΟΠΟΥΛΟΥ*

Βροχή υβριστικών σχολίων (το 99% ανώνυμα…) εισέπραξε το άρθρο «ΕΛΣΤΑΤ και Τσιπροκαραμανλισμός» στα μεγάλης απήχησης Αθηναϊκά siteς που ανέβηκε. Αναμενόμενη η αντίδραση από την πλευρά του «Καραμανλικού λόμπυ», αλλά όταν βγαίνεις να στηρίξεις μια κυβέρνηση που βγήκε με το σύνθημα «επανίδρυση του κράτους» αλλά το παρέδωσε χρεοκοπημένο , δεν φοράς την κουκούλα σου . Βγαίνεις ευθαρσώς και επωνύμως και λες γιατί διαφωνείς. Αλλιώς όσο τους υπερασπίζεσαι χυδαία γίνεσαι η άλλη όψη του ΣΥΡΙΖΑ.