Του Φάνη Ζουρόπουλου*

Καθισμένος αναπαυτικά στο στούντιο της κρατικής ΕΡΤ προχθές ένας «επαναστάτης» του γλυκού νερού από αυτούς  που ο  ΣΥΡΙΖΑ έχει βάλει σε διάφορα πόστα για να του περνάνε την προπαγάνδα, σιτιζόμενοι με χρήματα του Ελληνικού λαού, μας ανέλυε την «επανάσταση» του 1917 στην Ρωσία. Δυο παρουσιαστές-κρατικοί υπάλληλοι , μια κοπέλα και ένας άνδρας ,τον άκουγαν αποσβολωμένοι να απεραντολογεί με μαρξιστικά τσιτάτα και ασύστολα ψέματα,  χωρίς να του κάνουν καμία ερώτηση, χωρίς μια έστω τυπική παρέμβαση..... Ο τύπος παίζοντας χωρίς αντίπαλο, οργίαζε, εξυμνώντας μας τις «δέκα ημέρες που συγκλόνισαν τον κόσμο», την «πρώτη εργατική επανάσταση», την «κατάλυση της Τσαρικής ολιγαρχίας», το «πέρασμα των μέσων παραγωγής στο λαό», όλο τέλος πάντων το αριστερό αφήγημα για τα γεγονότα του 1917, όπως του το είχαν διδάξει στις κομματικές σχολές της αριστεράς.... Επειδή σίγουρα τον άκουγαν και κάποιες νεωτέρες γενιές που δεν έχουν ιδέα, θα πιαστώ από την τελευταία  ατάκα του αριστερού ινστρούχτορα ότι' «η Οκτωβριανή επανάσταση επιβεβαίωσε τον Μαρξιστικό ντετερμινισμό περί της προλεταριοποίησης της εργατικής τάξης σε συνθήκες καπιταλισμού με αποτέλεσμα την «επανάσταση» και την εγκαθίδρυση του κομμουνισμού»!........ Το μεγαλύτερο ψέμα που ειπώθηκε ποτέ. 

Του Φάνη Ζουρόπουλου*

Με την υπ’ αριθμ. 33864/1699 της 28ης  Μαΐου 1976 απόφαση του υφυπουργού  Γεωργίας Ελ. Γιαννούση (ΦΕΚ 738/2/6/1976), οι 12 βρύσες και ο πλάτανος του Παυσανία στην ιστορική παραλία του Αιγίου, κηρύχθηκαν «Διατηρητέα μνημεία της φύσης». Στην σχετική απόφαση τονίζεται με έμφαση ότι τα «ανωτέρω ιστορικά μνημεία της φύσης διασώθηκαν από επανειλημμένους σεισμούς και καταστροφές που υπέστη το αρχαίο Αίγιο και η περιοχή του» …  και «ανατίθεται στο Δήμο και στο Δασαρχείο Αιγίου» να μεριμνούν για την προστασία των ανωτέρω ιστορικών μνημείων της φύσης, για την σήμανση της περιοχής και την τοποθέτηση πινακίδων, «ενώ γνωστοποιούνται και στον ΕΟΤ, για να μεριμνήσει για την Τουριστική προβολή τους»…

Ευγενία Καρπούζη  γνωστή  με το καλλιτεχνικό ψευδώνυμο Τζένη Καρέζη,  γεννήθηκε στις  12 Ιανουαρίου του 1932 στην Αθήνα.Πατέρα της  ο Κώστας Καρπούζης   Αιγιώτικης καταγωγής  γυμνασιάρχης  και  μητέρα της η Θεανώ  δασκάλα. Αν και γεννήθηκε στην Αθήνα, μεγάλωσε στην Θεσσαλονικη , καθώς εκεί είχε πάρει μετάθεση ο πατέρα της, μετά την κόντρα που ανέπτυξε με τον καλό του φίλο Ιωάννη Μεταξά, πρώτα η οικογένεια βρέθηκε στη Σύρο και μετά από 1,5 χρόνο στη Θεσσαλονίκη… Όπου εκεί έζησαν τα Κατοχικά χρόνια.

ΤΟΥ ΦΑΝΗ ΖΟΥΡΟΠΟΥΛΟΥ *

 Βαρύ φόρο αίματος πλήρωσε η Αχαΐα στα Αλβανικά βουνά το διάστημα Οκτώβρης 1940-Απρίλης 1941, που έγινε η συνθηκολόγηση.
Τρακόσιοι πέντε (305), αξιωματικοί, υπαξιωματικοί και στρατιώτες έπεσαν μαχόμενοι στις ιστορικές μάχες κατά των Ιταλικών στρατευμάτων.
 
Το Το Βήμα της Αιγιάλειας βγάζει στον αέρα όλα τα ονόματα των φονευθέντων αχαιών, μετά από έρευνα, στα αρχεία της Δ/νσης Ιστορίας του Γενικού Επιτελείου Στρατού σαν ένδειξη ελάχιστης τιμής και ευγνωμοσύνης στους ηρωικούς  Αχαιούς, 76 χρόνια μετά.
 

 

Ερωτήσεις και απαντήσεις για θέματα σχετικά με την οδηγία για τα ψηφιακά πνευματικά δικαιώματα

Το παρόν ερωτηματολόγιο δίνει απαντήσεις σε ορισμένες από τις πιο συχνές ερωτήσεις σχετικά με την οδηγία για τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας στην ψηφιακή ενιαία αγορά.

Οι απαντήσεις βασίζονται στο περιεχόμενο της συμφωνίας που επιτεύχθηκε από τους διαπραγματευτές στις 13 Φεβρουαρίου.

Τι είναι η οδηγία για τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας;

Η προτεινόμενη «οδηγία για τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας στην ψηφιακή ενιαία αγορά» επιδιώκει να εξασφαλίσει ότι οι επαγγελματίες του κλάδου της δημιουργίας (για παράδειγμα οι μουσικοί ή οι ηθοποιοί) και οι εκδότες ειδήσεων και οι δημοσιογράφοι θα αποκομίζουν στο διαδικτυακό περιβάλλον τα ίδια οφέλη με αυτά που διατίθενται στο μη διαδικτυακό περιβάλλον. Αυτή τη στιγμή, λόγω των παρωχημένων κανόνων για τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας, οι διαδικτυακές πλατφόρμες και οι συναθροιστές ειδήσεων καρπώνονται όλα τα οφέλη, ενώ οι καλλιτέχνες, οι εκδότες ειδήσεων και οι δημοσιογράφοι βλέπουν τη δουλειά τους να κυκλοφορεί ελεύθερα, ενώ στην καλύτερη περίπτωση λαμβάνουν πολύ μικρή αμοιβή για την εργασία τους. Αυτό καθιστά ιδιαίτερα δύσκολη την εξασφάλιση αξιοπρεπούς επιπέδου διαβίωσης για τους καλλιτέχνες και τους επαγγελματίες των μέσων ενημέρωσης.