Του Τάκη Θεοδωρόπουλου

Αν ήταν έργο στο πλαίσιο της Documenta είμαι σίγουρος ότι ορισμένοι εκ των επιφανών κριτικών θα το χαρακτήριζαν «γενναίο». Μια ριψοκίνδυνη κατάδυση στα βάθη της ψυχής του σημερινού νέου. Ενδεχομένως δε και χάραξη του δρόμου για να απαλλαγεί η παιδεία από τα καταπιεστικά της χαρακτηριστικά. Δυστυχώς ή ευτυχώς, όμως, δεν είναι έργο, αν και φέρει τα χαρακτηριστικά ενός ολοκληρωμένου κατασκευάσματος της σύγχρονης τέχνης. Αναφέρομαι στην κατάληψη και στον αποκλεισμό των χώρων του Πολυτεχνείου από ομάδες νέων δημιουργών με σκοπό τη διεξαγωγή σεμιναρίων αναρχικής πρακτικής και εξέγερσης. Αφορμή, η επέτειος των γεγονότων του 1973 και παράπλευρος στόχος, που αφορά όλον τον ελληνισμό, η «αποφυγή κομματικοποιήσεως» των εορτασμών. Σε ένδειξη συμπαράστασης, να υποθέσω, οι πρυτάνεις των γειτονικών ασύλων κλειδαμπάρωσαν τα ιδρύματά τους επί τριήμερον. Ας σημειωθεί ότι τα σεμινάρια αυτά έχουν διεθνή χαρακτήρα, αφού συμμετέχουν νέοι και από άλλες συλλογικότητες της Ευρώπης πλην των ελληνικών. Cops pigs murderers, που είπε και ο καθηγητής μας χθες. Προχθές συνελήφθη μέλος γαλλικής συλλογικότητας επειδή, στο πλαίσιο πρακτικής ασκήσεως, κατέστρεφε κάμερες ασφαλείας στη γύρω περιοχή.



Μιας και ο πρωθυπουργός μας δηλώνει αθεράπευτα αισιόδοξος, οφείλουμε κι εμείς να δούμε τα πράγματα από τη θετική πλευρά και να μην αρχίσουμε πάλι τις ιερεμιάδες περί ανομίας. Τα παιδιά αυτά μάς δείχνουν έναν τρόπο αξιοποιήσεως του κέντρου της πόλης ο οποίος, αν όλα πάνε καλά αυτό το τριήμερο, θα μπορούσε να μετατραπεί σε μόνιμο δρώμενο του ζωντανού πολιτισμού μας. Ευχής έργον ότι το Πολυτεχνείο γειτονεύει με το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, εκεί όπου καθημερινά χαμογελαστοί και αμέριμνοι τουρίστες επισκέπτονται τον Ποσειδώνα του Αρτεμισίου, τις υπέροχες επιτύμβιες στήλες και πολλά άλλα αριστουργήματα της αρχαιότητας. Οι ίδιοι λοιπόν θα έχουν την ευκαιρία, δυο βήματα είναι, χωρίς να ξαναμπούν στα λεωφορεία να βλέπουν δίπλα και μια χαρακτηριστική όψη του σύγχρονου πολιτισμού μας. Νέοι κουκουλοφόροι να πετούν κοκτέιλ μολότοφ εναντίον αστυνομικών, να σπάνε βιτρίνες που θα τις έχει τοποθετήσει σε κατάλληλα σημεία το ΥΠΠΟ και να καίνε τρόλεϊ. Τα τελευταία μπορεί να παραχωρηθούν δωρεάν από όσα οχήματα έχουν αποσυρθεί από την κυκλοφορία. Χάριν αληθοφανείας, οι αστυνομικοί μπορούν να συλλαμβάνουν μερικούς και να τους αφήνουν ελεύθερους, διότι η τέχνη δεν διώκεται και οι ιδέες κυκλοφορούν ελεύθερες.

Και μη μου ζητήσετε να σοβαρευτώ, παρακαλώ. Εκτός κι αν έχετε κάποια καλύτερη ιδέα για την αξιοποίηση της ζωής στο άσυλο. Η ανάπτυξη θέλει τόλμη και επινοητικότητα.

Έντυπη έκδοση Καθημερίνης
 

Ευτυχία Λαμπροπούλου
Author: Ευτυχία Λαμπροπούλου
Απόφοιτη Δημοσιογραφίας με κρατική πιστοποίηση. Έχει πάρει πιστοποίηση από το Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών για τη συμμετοχή της σε σεμινάρια με θέμα την παραγωγή δημοσιογραφικού λόγου-Δημοσιογραφικός λόγος στα σύγχρονα ΜΜΕ ( social media) καθώς επίσης για την αφηγηματική τέχνη του πολιτισμού, (πως τα ΜΜΕ μπορούν να συμβάλουν στην προώθηση αυτού). Έχει λάβει μέρος σε σεμινάρια που κατά καιρούς διοργάνωσε το Εργαστήρι Δημοσιογραφίας . Συνεχίζει τις σπουδές της πάνω στην έντυπη και ηλεκτρονική δημοσιογραφία. Ενώ είναι υπεύθυνη για την επιμέλεια - υποστήριξη του site Το Βήμα της Αιγιάλειας.

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS