Εκτύπωση
Επικαιρότητα
Εμφανίσεις: 561

 

Του Ιωάννη Καυκά Πρώην Αξκου Ε.Σ. Μέλος του Ναυτικού Αθλητικού Ομίλου Κραθίου “Αγιος Νικόλαος”

Τα τελευταία χρόνια έγινα μέλος στο Ναυτικό Αθλητικό Όμιλο Κραθίου “Αγιος Νικόλαος”, ο οποίος διαχειρίζεται το λιμάνι Κρυονερίου Αιγιαλείας. Χρόνια τώρα πλανάται εκεί η απειλή κατεδάφισής του ως αυθαίρετη κατασκευή στο όνομα της προστασίας του αιγιαλού και της παραλίας. Πρόσφατα η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου Δυτικής Ελλάδας και Ιονίων Νήσων σύναψε σύμβαση για την κατεδάφισή του. Από έρευνα που έκανα προκειμένου να Ανακαλύψουν  την αλήθεια και να διαμορφώσω τεκμηριωμένη άποψη στο θέμα ανακάλυψα τα εξής:

Η κατασκευή του εγκρίθηκε το 1978 από τη Νομαρχία Αχάΐας με τη σύμφωνη γνώμη του εφόρου Ακράτας, της υπηρεσίας Δημοσίων Κτημάτων του υπουργείου Οικονομικών (μετέπειτα ιδρύθηκε η Κτηματική Υπηρεσία), και όλων όσων προέβλεπε η νομοθεσία της εποχής εκείνης.

Με την έγκριση της αρχικής εγκατάστασης ανατέθηκε από τη Νομαρχία Αχάΐας η κατασκευή στον Ναυτικό Αθλητικό Όμιλο Κραθίου “Αγιος Νικόλαος”, τα μέλη του οποίου τότε και χρηματοδότησαν συλλογικά ένα μεγάλο μέρος του έργου.

Το 1992 η Νομαρχία Αχάΐας εγκρίνει την επέκτασή του αναθέτοντας και πάλι την κατασκευή στον Ναυτικό Αθλητικό Όμιλο Κραθίου “Αγιος Νικόλαος”.

Το 1997 ο προϊστάμενος της Κτηματικής Υπηρεσίας (ιδρύθηκε το 1991) με την εξουσία της θέσης που είχε εκδίδει ένα δόλιο πρωτόκολλο κατεδάφισης αναφέροντας απλά και αόριστα ότι υπάρχουν δύο λιμενοβραχίονες 130μ και 50μ οι οποίοι κατασκευάστηκαν χωρίς άδεια από την αρμόδια αρχή, αποκρύπτοντας από την υπηρεσία του τις εγκρίσεις από την Νομαρχία Αχάΐας και καλεί τον Ναυτικό Αθλητικό Όμιλο Κραθίου “Αγιος Νικόλαος” να το κατεδαφίσει.

Ακολούθησε και μια καταγγελία 5-6 κατοίκων του παρακείμενου οικισμού “Ποροβίτσα Αιγιαλείας” ότι το λιμάνι προκαλεί διάβρωση στην ακτή και τώρα έρχεται η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου Δυτικής Ελλάδας και Ιονίων Νήσων να δώσει να δώσει τη λύση συνάπτοντας σύμβαση με εργοληπτική εταιρεία με έργο άκουσον άκουσον “Κατεδάφιση Αυθαίρετων Κατασκευών στα λιμανάκια Κρυονερίου Διακοφτού και Σελιανίτικων” και διαθέτοντας κονδύλιο άνω των 600.000 ευρώ.

Για το Διακοφτό και Σελιανίτικα δεν έχω γνώση πώς και γιατί εκδόθηκαν πρωτόκολλα κατεδάφισης τα οποία όμως έχουν μεταξύ τους ένα κοινό σημείο: Τον εκδότη τους και υπογράφοντα αυτά προϊστάμενο της Κτηματικής Υπηρεσίας Αχάΐας, κ. Κακούνη Παναγιώτη.

Για το Κρυονέρι που αναζήτησα και βρήκα τα έγγραφα αποδεικνύεται περίτρανα ότι το πρωτόκολλο κατεδάφισης συντάχθηκε αποκρύπτοντας δόλια από την υπηρεσία τις δύο άδειες που είχαν εκδοθεί και κατηγορώντας τον Ναυτικό Αθλητικό Όμιλο Κραθίου “Αγιος Νικόλαος” ως ιδιώτες που έδρασαν παράνομα.

Το σήριαλ αυτό διαρκεί έως σήμερα 47 έτη με υποσχέσεις αιρετών, βουλευτών, πολιτικών εν γένει (συνήθως προεκλογικά) για την τακτοποίηση και οριστική επίλυση του θέματος, ωστόσο 47 έτη δεν ήταν αρκετά για την επίλυσή του.

Η απόφαση λοιπόν έχει ληφθεί ο εργολάβος έχει εγκατασταθεί για να παραδώσει εντός 12 μηνών μια ακτογραμμή που η θάλασσα θα σκάει στα θεμέλια της πρόσφατα δημιουργηθείσης νέας σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτου-Αιγίου, που θα στερήσει από εκατοντάδες κατοίκους και επισκέπτες καθώς και επαγγελματίες αλιείς το λιμανάκι τους, θα καταστρέψει επιπλέον και τις δύο παρακείμενες στο λιμανάκι παραλίες που εξυπηρετούν χιλιάδες λουσμένους τους θερινούς μήνες, και θα καταστρέψει οριστικά μια λιμενική εγκατάσταση που εξυπηρετεί πάνω από 100 μικρά και μεσαία σκάφη, εδώ και 47 έτη, προκαλώντας τεράστια περιβαλλοντική και οικολογική καταστροφή.

Το θετικό της κατεδάφισης βεβαίως είναι ότι θα προσφέρει πλέον μια IX ερημική παραλία σε αυτούς του 5-6 καταγγέλλοντες ώστε να απολαμβάνουν το μπάνιο τους με απόλυτη ηρεμία.

Το ερώτημά μου είναι: Με τέτοια “έργα” και σπαταλώντας χιλιάδες ευρώ για να επιστρέφει η συγκεκριμένη παραλία στη μορφή που είχε το 1970 έρχεται η ανάπτυξη για την περιοχή;

Ποιος αιρετός, βουλευτής, υπουργός θα είναι υπερήφανος που θα παραλάβει τέτοιο έργο;

Ποιος αιρετός, βουλευτής, υπουργός θα κόψει την κορδέλα δίπλα στη θάλασσα στα θεμέλια της σιδηροδρομικής γραμμής και στα απομεινάρια δύο εξαιρετικών παραλιών και ενός λιμένα;

Με ένα μικρό κλάσμα του ποσού που θα διατεθεί για την κατεδάφιση θα μπορούσε να βελτιωθεί περαιτέρω η λιμενική εγκατάσταση και να μετατραπεί σε στολίδι και πόλο έλξης για την ευρύτερη περιοχή.

Μετά την απόφαση που πρόσφατα πήρε η Γενική Συνέλευση ήρθε πλέον η ώρα της ανάληψης ευθυνών από όλους όσους εμπλέκονται σε αυτό το “αναπτυξιακό και πανάκριβο έργο”.

 

 

ΛΙΜΑΝΙ ΚΡΥΟΝΕΡΙΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

8/11/1979

ΝΟΜΑΡΧΙΑ ΑΧΑΙΑΣ
ΔΝΣΗ ΤΕΧΝΙΚΩΝ
ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ

Αριθμ. Πρωτ. Η 21951/8-11-1979 απόφαση της ενέκρινε τη μελέτη
«κατασκευής της μαρίνας τουριστικών και αλιευτικών σκαφών στη θέση
Κρυονέρι της πρώην κοινότητα Καλαμιάς (και στη συνέχεια του Δήμου
Ακράτας και τώρα του Δήμου Αιγιαλείας) από τον Ναυτικό Όμιλο. Σχημα
Γ 50 και 48 μέτρα

8/4/1992

ΝΟΜΑΡΧΙΑ ΑΧΑΙΑΣ
ΔΝΣΗ ΤΕΧΝΙΚΩΝ
ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ

Η 1518/08-04-1992 απόφαση της Δ/νσης Τεχνικών Υπηρεσιών της
Νομαρχίας Αχαΐας ενεκρίθη η μελέτη για την κατασκευή έργων
επέκτασης της μαρίνας, σύμφωνα με την από Ιανουάριο 1992 έκθεση
σκοπιμότητας - τεχνική έκθεση του Πολ. Μηχανικού Παναγιώτη
Μπούσμπουρη, ήτοι επέκταση του προσήνεμου μόλου κατά 60 μέτρων
περίπου εντός της θάλασσας, έτσι ώστε να φθάσει συνολικό μήκος 110
μέτρα και η κατασκευή υπήνεμου μόλου μήκους 50 μέτρων περίπου για
καλύτερη προστασία της λεκάνης.

29/1/93

ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΝΑΥΤΙΚΟ
ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΦΑΡΩΝ

ΕΓΚΡΙΣΗ και οδηγίες για τοποθέτηση φάρων στην είσοδο

1997

ΚΤΗΜΑΤΙΚΗ

ΥΠΗΡΕΣΙΑ

1ο ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΚΑΤΕΔΑΦΙΣΗΣ

έχουν κατασκευασθεί δύο λιμενοβραχίωνες διαστάσεων α.130Μ και β.
50M χωρίς άδεια της αρμόδιας αρχής. (αποκρύπτοντας την ύπαρξη των
Η 21951/8-11-1979 και 1518/08-04-1992 της Νομαρχίας Αχαίας/Διεύθυνση
Τεχνικών Έργων) και απαγορεύοντας την άσκηση ενδίκων μέσων...

12/12/2003
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ
ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΆΔΟΣ

ΠΡΟΣ ΚΤΗΜΑΤΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου
προκειμένου να προβεί στις απαρραίτητες ενέργειες για νομιμοποίηση.

11/10/2004
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΕΦΟΡΙΑ

ΕΝΑΛΙΩΝ

ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ

ΠΡΟΣ ΚΤΗΜΑΤΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ δεν έχει αντίρρηση για τη νομιμοποίηση
των υφισταμένων κατασκευών

25/5/2009

ΔΝΣΗ ΤΕΧΝΙΚΩΝ

ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
ΝΟΜΑΡΧΙΑΣ

Απαντώντας σε ερώτημα του Ναυτικού Ομίλου στο φάκελο που αφορά
την Κατασκευή και επέκταση Μαρίνας στη θέση Κρυονέρι Αιγιαλείας ΔΕΝ
ΒΡΕΘΗΚΑΝ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ που να ακυρώνουν τις Η 21951/8-11-1979 και
1518/08-04-1992 αποφάσεις και εγκρίσεις μελετών Νομαρχίας Αχαίας για
την κατασκευή του παραπάνω έργου.

4/5/2011

ΚΤΗΜΑΤΙΚΗ
ΥΠΗΡΕΣΙΑ

2ο ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΚΑΤΕΔΑΦΙΣΗΣ

29/11/2011

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΛΙΜΕΝΙΚΟ

ΤΑΜΕΙΟ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ

ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ ΟΜΟΦΩΝΑ

την εξομοίωση με ζώνη λιμένα του αγκυροβολίου μικρών σκαφών
Κρυονερίου Ακράτας του ήμου Αιγιάλειας, όπως αυτό απεικονίζεται στο
συνημμένο τοπογραφικό διάγραμμα του τοπογράφου μηχανικού κ. Θεοδώρου
Ρηγόπουλου, η χρήση και η εκμετάλλευση του οποίου θα περιέλθει στο
Δ.Λ.Τ.Α., εφόσον προηγηθούν οι διαδικασίες που προβλέπονται από την
κείμενη νομοθεσία για τη νομιμοποίηση των υφιστάμενων λιμενικών
εγκαταστάσεων.

29/11/2011

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΛΙΜΕΝΙΚΟ
ΤΑΜΕΙΟ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ

ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ ΟΜΟΦΩΝΑ
θετικά για την νομιμοποίηση των υφιστάμενων λιμενικών
εγκαταστάσεων στη θέση Κρυονέρι Αιγιαλείας
, όπως αυτές εμφανίζονται
στο συνημμένο τοπογραφικό διάγραμμα, και αποστέλλει το σχετικό φάκελο στο

Δήμο Αιγιάλειας, προκειμένου να ολοκληρώσει τις διαδικασίες που
προβλέπονται από την κείμενη νομοθεσία για τη νομιμοποίηση του ανωτέρω

Το Βήμα της Αιγιάλειας
Author: Το Βήμα της Αιγιάλειας
Ανεξάρτητη eφημεριδα άποψης.

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS