Του Ιωάννη Καυκά Πρώην Αξκου Ε.Σ. Μέλος του Ναυτικού Αθλητικού Ομίλου Κραθίου “Αγιος Νικόλαος”
Τα τελευταία χρόνια έγινα μέλος στο Ναυτικό Αθλητικό Όμιλο Κραθίου “Αγιος Νικόλαος”, ο οποίος διαχειρίζεται το λιμάνι Κρυονερίου Αιγιαλείας. Χρόνια τώρα πλανάται εκεί η απειλή κατεδάφισής του ως αυθαίρετη κατασκευή στο όνομα της προστασίας του αιγιαλού και της παραλίας. Πρόσφατα η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου Δυτικής Ελλάδας και Ιονίων Νήσων σύναψε σύμβαση για την κατεδάφισή του. Από έρευνα που έκανα προκειμένου να Ανακαλύψουν την αλήθεια και να διαμορφώσω τεκμηριωμένη άποψη στο θέμα ανακάλυψα τα εξής:
Η κατασκευή του εγκρίθηκε το 1978 από τη Νομαρχία Αχάΐας με τη σύμφωνη γνώμη του εφόρου Ακράτας, της υπηρεσίας Δημοσίων Κτημάτων του υπουργείου Οικονομικών (μετέπειτα ιδρύθηκε η Κτηματική Υπηρεσία), και όλων όσων προέβλεπε η νομοθεσία της εποχής εκείνης.
Με την έγκριση της αρχικής εγκατάστασης ανατέθηκε από τη Νομαρχία Αχάΐας η κατασκευή στον Ναυτικό Αθλητικό Όμιλο Κραθίου “Αγιος Νικόλαος”, τα μέλη του οποίου τότε και χρηματοδότησαν συλλογικά ένα μεγάλο μέρος του έργου.
Το 1992 η Νομαρχία Αχάΐας εγκρίνει την επέκτασή του αναθέτοντας και πάλι την κατασκευή στον Ναυτικό Αθλητικό Όμιλο Κραθίου “Αγιος Νικόλαος”.
Το 1997 ο προϊστάμενος της Κτηματικής Υπηρεσίας (ιδρύθηκε το 1991) με την εξουσία της θέσης που είχε εκδίδει ένα δόλιο πρωτόκολλο κατεδάφισης αναφέροντας απλά και αόριστα ότι υπάρχουν δύο λιμενοβραχίονες 130μ και 50μ οι οποίοι κατασκευάστηκαν χωρίς άδεια από την αρμόδια αρχή, αποκρύπτοντας από την υπηρεσία του τις εγκρίσεις από την Νομαρχία Αχάΐας και καλεί τον Ναυτικό Αθλητικό Όμιλο Κραθίου “Αγιος Νικόλαος” να το κατεδαφίσει.
Ακολούθησε και μια καταγγελία 5-6 κατοίκων του παρακείμενου οικισμού “Ποροβίτσα Αιγιαλείας” ότι το λιμάνι προκαλεί διάβρωση στην ακτή και τώρα έρχεται η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου Δυτικής Ελλάδας και Ιονίων Νήσων να δώσει να δώσει τη λύση συνάπτοντας σύμβαση με εργοληπτική εταιρεία με έργο άκουσον άκουσον “Κατεδάφιση Αυθαίρετων Κατασκευών στα λιμανάκια Κρυονερίου Διακοφτού και Σελιανίτικων” και διαθέτοντας κονδύλιο άνω των 600.000 ευρώ.
Για το Διακοφτό και Σελιανίτικα δεν έχω γνώση πώς και γιατί εκδόθηκαν πρωτόκολλα κατεδάφισης τα οποία όμως έχουν μεταξύ τους ένα κοινό σημείο: Τον εκδότη τους και υπογράφοντα αυτά προϊστάμενο της Κτηματικής Υπηρεσίας Αχάΐας, κ. Κακούνη Παναγιώτη.
Για το Κρυονέρι που αναζήτησα και βρήκα τα έγγραφα αποδεικνύεται περίτρανα ότι το πρωτόκολλο κατεδάφισης συντάχθηκε αποκρύπτοντας δόλια από την υπηρεσία τις δύο άδειες που είχαν εκδοθεί και κατηγορώντας τον Ναυτικό Αθλητικό Όμιλο Κραθίου “Αγιος Νικόλαος” ως ιδιώτες που έδρασαν παράνομα.
Το σήριαλ αυτό διαρκεί έως σήμερα 47 έτη με υποσχέσεις αιρετών, βουλευτών, πολιτικών εν γένει (συνήθως προεκλογικά) για την τακτοποίηση και οριστική επίλυση του θέματος, ωστόσο 47 έτη δεν ήταν αρκετά για την επίλυσή του.
Η απόφαση λοιπόν έχει ληφθεί ο εργολάβος έχει εγκατασταθεί για να παραδώσει εντός 12 μηνών μια ακτογραμμή που η θάλασσα θα σκάει στα θεμέλια της πρόσφατα δημιουργηθείσης νέας σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτου-Αιγίου, που θα στερήσει από εκατοντάδες κατοίκους και επισκέπτες καθώς και επαγγελματίες αλιείς το λιμανάκι τους, θα καταστρέψει επιπλέον και τις δύο παρακείμενες στο λιμανάκι παραλίες που εξυπηρετούν χιλιάδες λουσμένους τους θερινούς μήνες, και θα καταστρέψει οριστικά μια λιμενική εγκατάσταση που εξυπηρετεί πάνω από 100 μικρά και μεσαία σκάφη, εδώ και 47 έτη, προκαλώντας τεράστια περιβαλλοντική και οικολογική καταστροφή.
Το θετικό της κατεδάφισης βεβαίως είναι ότι θα προσφέρει πλέον μια IX ερημική παραλία σε αυτούς του 5-6 καταγγέλλοντες ώστε να απολαμβάνουν το μπάνιο τους με απόλυτη ηρεμία.
Το ερώτημά μου είναι: Με τέτοια “έργα” και σπαταλώντας χιλιάδες ευρώ για να επιστρέφει η συγκεκριμένη παραλία στη μορφή που είχε το 1970 έρχεται η ανάπτυξη για την περιοχή;
Ποιος αιρετός, βουλευτής, υπουργός θα είναι υπερήφανος που θα παραλάβει τέτοιο έργο;
Ποιος αιρετός, βουλευτής, υπουργός θα κόψει την κορδέλα δίπλα στη θάλασσα στα θεμέλια της σιδηροδρομικής γραμμής και στα απομεινάρια δύο εξαιρετικών παραλιών και ενός λιμένα;
Με ένα μικρό κλάσμα του ποσού που θα διατεθεί για την κατεδάφιση θα μπορούσε να βελτιωθεί περαιτέρω η λιμενική εγκατάσταση και να μετατραπεί σε στολίδι και πόλο έλξης για την ευρύτερη περιοχή.
Μετά την απόφαση που πρόσφατα πήρε η Γενική Συνέλευση ήρθε πλέον η ώρα της ανάληψης ευθυνών από όλους όσους εμπλέκονται σε αυτό το “αναπτυξιακό και πανάκριβο έργο”.
|
ΛΙΜΑΝΙ ΚΡΥΟΝΕΡΙΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΟ |
8/11/1979 ΝΟΜΑΡΧΙΑ ΑΧΑΙΑΣ |
Αριθμ. Πρωτ. Η 21951/8-11-1979 απόφαση της ενέκρινε τη μελέτη |
8/4/1992 ΝΟΜΑΡΧΙΑ ΑΧΑΙΑΣ |
Η 1518/08-04-1992 απόφαση της Δ/νσης Τεχνικών Υπηρεσιών της |
29/1/93 ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΝΑΥΤΙΚΟ |
ΕΓΚΡΙΣΗ και οδηγίες για τοποθέτηση φάρων στην είσοδο |
1997 ΚΤΗΜΑΤΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ |
1ο ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΚΑΤΕΔΑΦΙΣΗΣ έχουν κατασκευασθεί δύο λιμενοβραχίωνες διαστάσεων α.130Μ και β. |
12/12/2003 |
ΠΡΟΣ ΚΤΗΜΑΤΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου |
11/10/2004 ΕΝΑΛΙΩΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ |
ΠΡΟΣ ΚΤΗΜΑΤΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ δεν έχει αντίρρηση για τη νομιμοποίηση |
25/5/2009 ΔΝΣΗ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ |
Απαντώντας σε ερώτημα του Ναυτικού Ομίλου στο φάκελο που αφορά |
4/5/2011 ΚΤΗΜΑΤΙΚΗ |
2ο ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΚΑΤΕΔΑΦΙΣΗΣ |
29/11/2011 ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ |
ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ ΟΜΟΦΩΝΑ την εξομοίωση με ζώνη λιμένα του αγκυροβολίου μικρών σκαφών |
29/11/2011 ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΛΙΜΕΝΙΚΟ |
ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ ΟΜΟΦΩΝΑ Δήμο Αιγιάλειας, προκειμένου να ολοκληρώσει τις διαδικασίες που |
BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS