Εκτύπωση
Επικαιρότητα
Εμφανίσεις: 146



ΓΡΑΦΕΙ Ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΛΑΚΑΣΑΣ

ΔΟΕ και ΟΛΜΕ διαμαρτύρονται για το νέο σύστημα διορισμών εκπαιδευτικών, το οποίο αναμένεται να κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή το δεύτερο δεκαήμερο του Ιανουαρίου. Η φωτογραφία είναι από παλαιότερη παράσταση διαμαρτυρίας έξω από το υπουργείο Παιδείας.



Η χοάνη του ελληνικού Δημοσίου άνοιξε ελέω και της προεκλογικής περιόδου, και όσοι μπορούν διαγκωνίζονται για μία θέση. Ευκρινές αποτύπωμα της διαχρονικής στρέβλωσης του ελληνικού κράτους είναι οι «διαξιφισμοί» γύρω από τον τρόπο μοριοδότησης των εκπαιδευτικών που θα διεκδικήσουν μία θέση στους 15.000 διορισμούς που έχει προαναγγείλει για την επόμενη τριετία το υπουργείο Παιδείας. Την ίδια στιγμή που πάνω από 100.000 νέοι πτυχιούχοι εξοβελίζονται από τη δημόσια εκπαίδευση, αφού το υπουργείο Παιδείας πριμοδοτεί την προϋπηρεσία. Πόσο μάλλον που καταργήθηκε ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ. Αλλά ακόμη και έτσι, η ΔΟΕ και η ΟΛΜΕ διαμαρτύρονται για το νέο σύστημα λέγοντας ότι κινδυνεύουν να μείνουν εκτός εκπαιδευτικοί που έχουν ήδη προϋπηρεσία, ενώ οι τρίτεκνοι διότι δεν πριμοδοτούνται όσο εκείνοι κρίνουν τα παιδιά. Πρόθεση του υπουργού Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου είναι το σύστημα διορισμών να κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή το δεύτερο δεκαήμερο του Ιανουαρίου.

Ειδικότερα, με το σύστημα που παρουσίασε ο υπουργός Παιδείας παραγκωνίζονται όσοι έχουν μηδαμινή ή ελάχιστη προϋπηρεσία. Ενα χαρακτηριστικό παράδειγμα: Πτυχιούχος Φιλολογίας του ΑΠΘ (ένα από τα πενήντα κορυφαία τμήματα της ειδικότητας παγκοσμίως) έχει ολοκληρώσει τις σπουδές με βαθμό άριστα. Ακολούθως κατορθώνει με μεγάλες οικονομικές θυσίες να πραγματοποιήσει μεταπτυχιακές και διδακτορικές σπουδές στο ίδιο τμήμα. Παράλληλα, γνωρίζει άριστα δύο ξένες γλώσσες. Με το προτεινόμενο σύστημα συγκεντρώνει 97 μόρια. Δεν έχει καμία πιθανότητα διορισμού. Και αυτό διότι εκπαιδευτικός που δούλεψε όλα αυτά τα χρόνια ως αναπληρώτρια συγκέντρωσε γύρω στις 100 μονάδες λόγω της προϋπηρεσίας. Το πτυχίο με βαθμό «καλώς» και η μέτρια γνώση μιας ξένης γλώσσας άλλες 11 μονάδες, άρα συνολικά 111 μονάδες. Ηδη μάλιστα, το μεγαλύτερο τμήμα των αναπληρωτών έχει εξασφαλίσει τα 120 μόρια που προσφέρει η προϋπηρεσία.

«Τα ακαδημαϊκά προσόντα χρησιμοποιούνται ως προπέτασμα καπνού. Το προτεινόμενο σύστημα ευνοεί όσους έχουν δουλέψει ως αναπληρωτές τα προηγούμενα χρόνια», ανέφερε στην «Κ» ο Γαβρίλης Λαμπάτος, καθηγητής Ιστορίας και συγγραφέας. Μάλιστα, ο ίδιος προβλέπει ότι την επόμενη διετία θα υπάρξει αύξηση της ζήτησης για μεταπτυχιακά διπλώματα μονοετούς διάρκειας, καθώς ο σχετικός τίτλος προσφέρει 20 επιπλέον μονάδες στον πίνακα μοριοδότησης.

«Τη ζήτηση για τα συγκεκριμένα διπλώματα αναμένεται να καλύψουν τα ιδιωτικά πανεπιστήμια της Κύπρου και της Βουλγαρίας. Το σημαντικότερο ιδιωτικό Πανεπιστήμιο της Κύπρου καταλαμβάνει την 3.414η θέση στην παγκόσμια κατάταξη, ενώ το σημαντικότερο ιδιωτικό Πανεπιστήμιο της Βουλγαρίας την 3.357η θέση. Ο Ελληνας υπουργός Παιδείας, συνειδητά ή ασυνείδητα, δεν αποκλείεται να αναδειχθεί στον καλύτερο χρηματοδότη των συγκεκριμένων ιδρυμάτων», προσθέτει ο ίδιος στην «Κ».

Οι συνδικαλιστές

Η κατάργηση του γραπτού διαγωνισμού του ΑΣΕΠ κατέστησε τους νέους πτυχιούχους παιδαγωγικών και καθηγητικών σχολών έρμαιο μικροπολιτικών συμφερόντων. Την ίδια στιγμή, οι συνδικαλιστικές ενώσεις εκπαιδευτικών, που χρόνια έδιναν μάχες κατά της αξιολόγησης και της επαναφοράς της επετηρίδας, τώρα έκπληκτοι βλέπουν κάποιους να τους καλούν να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη. Σύμφωνα με τη ΔΟΕ, το σύστημα «ουσιαστικά απαξιώνει την προϋπηρεσία και το πτυχίο και οδηγεί σε ένα αέναο κυνήγι τίτλων και προσόντων με όρους ανισότητας»...

Πυρά τριτέκνων κατά του υπουργείου

Δριμύ «κατηγορώ» προς το υπουργείο Παιδείας εξαπολύει με επιστολή της η Ομοσπονδία Τριτέκνων Ελλάδος (ΟΠΟΤΤΕ), εξαιτίας του νέου συστήματος διορισμού εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που βρίσκεται στη διαδικασία διαβούλευσης. Οπως αναφέρει η ομοσπονδία, στο σχέδιο νόμου «για πρώτη φορά στα χρονικά της εκπαίδευσης», μειώνονται σημαντικά οι πιθανότητες πρόσληψης εκπαιδευτικών που εμπίπτουν στις ειδικές κατηγορίες, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται οι τρίτεκνοι και πολύτεκνοι. Μάλιστα, η ομοσπονδία επικρίνει την επιλογή του υπουργείου Παιδείας να μοριοδοτήσει τους μεταπτυχιακούς τίτλους περισσότερο από ό,τι την ύπαρξη ενός παιδιού. Βεβαίως, υπάρχει και ο αντίλογος που εστιάζει στο γεγονός ότι η αντιμετώπιση της υπογεννητικότητας πρέπει να γίνεται με κοινωνικές παροχές προς τους γονείς και όχι με διορισμούς στον δημόσιο τομέα. Ωστόσο, η μη αξιολόγηση γνώσεων και παιδαγωγικής επάρκειας των υποψηφίων που έχει προκρίνει το υπουργείο Παιδείας, επιτρέπει τη διατύπωση επιχειρημάτων που υιοθετούν τη φιλοσοφία της ΟΠΟΤΤΕ.

Ειδικότερα, η ομοσπονδία επισημαίνει στην επιστολή της ότι «οι ειδικές κατηγορίες (τρίτεκνοι, πολύτεκνοι, άτομα με μόνιμη αναπηρία 67% και άνω του υποψηφίου ή του/της συζύγου ή τέκνου) περιθωριοποιούνται από τη διεκδίκηση θέσεων στη δημόσια εκπαίδευση είτε ως αναπληρωτές είτε ως μόνιμοι εκπαιδευτικοί». Ο λόγος είναι ότι η μοριοδότηση που αποκτούν λόγω της προσωπικής τους κατάστασης υπολείπεται των μορίων που λαμβάνουν για άλλες αιτιολογίες οι λοιποί υποψήφιοι.

«Δίνεται μοριοδότηση δύο μονάδων για κάθε παιδί και 20 μονάδες για άτομα με μόνιμη αναπηρία 67% και άνω του υποψηφίου ή του/της συζύγου ή τέκνου», εξηγεί η ομοσπονδία, «ενώ ένα σεμινάριο 300 ωρών που κοστίζει 500-700 ευρώ μοριοδοτείται με τέσσερις μονάδες και ένα μεταπτυχιακό με 20 μονάδες». Υπενθυμίζεται ότι μέχρι και τη φετινή σχολική χρονιά οι ειδικές κατηγορίες λαμβάνουν διαφορετική μοριοδότηση και κριτήρια πρόσληψης. Στατιστικά, από τους 23.000-26.000 αναπληρωτές που προσλαμβάνονται κάθε χρόνο, οι εκπαιδευτικοί από τις ειδικές κατηγορίες αποτελούν το 12%-15% του συνόλου.

Η ομοσπονδία ισχυρίζεται ότι κατ’ αυτόν τον τρόπο, «το υπουργείο Παιδείας απαξιώνει την ανθρώπινη ζωή και στέλνει στην ανεργία εκατοντάδες εκπαιδευτικούς». Διερωτάται, μάλιστα, «πώς ένα “χαρτί” μπορεί να έχει περισσότερη αξία από ένα παιδί, ειδικά σε μία χώρα με τεράστιο δημογραφικό πρόβλημα». Από νομικής απόψεως, η ομοσπονδία υποστηρίζει ότι ο νέος τρόπος μοριοδότησης καταστρατηγεί ευθέως τα άρθρα 21, 22, 25 και 116 του Συντάγματος.

«Εχοντας ως σημείο αναφοράς το άρθρο 25 του νόμου 4440/2016 που δίνει ποσόστωση στις ειδικές κατηγορίες σε όλες τις προκηρύξεις μέσω ΑΣΕΠ, ζητάμε τη δημιουργία ενός πίνακα ειδικών κατηγοριών για κάθε κλάδο εκπαιδευτικών γενικής, ειδικής αγωγής, που από εκεί θα προσλαμβάνει με ποσόστωση 15% επί των προσλήψεων κάθε φάσης», καταλήγει η επιστολή διαμαρτυρίας.

Έντυπη έκδοση Καθημερινής http://www.kathimerini.gr/1002303/article/epikairothta/ellada/proeklogika-paixnidia-me

 

Το Βήμα της Αιγιάλειας
Author: Το Βήμα της Αιγιάλειας
Ανεξάρτητη eφημεριδα άποψης.

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS