- Πληροφοριακά Στοιχεία
- Το Βήμα της Αιγιάλειας
- Άρθρα - Απόψεις
- Εμφανίσεις: 199
ΤΟΥ Τάκη Θεοδωρόπουλου
Ο Πολάκης διεκδικεί το ακαταλόγιστο. Μπορεί να λέει ότι ο Κολοκοτρώνης και ο Μακρυγιάννης ήσαν αριστεροί. Μπορεί να λέει ότι η Ν.Δ. είναι η παράταξη των δωσίλογων και των μαυραγοριτών. Και μπορεί να απειλεί ότι η δεύτερη φορά θα είναι αλλιώς. Ούτως ή άλλως, δεν αισθάνεται υπόλογος ούτε στην Ιστορία ούτε στη Δημοκρατία, στο πολίτευμα που ο ίδιος θεωρεί ότι του έχει εκχωρήσει το δικαίωμα στο ακαταλόγιστο. Από αυτή την άποψη και ασχέτως λούμπεν προσωπικού ύφους και ήθους, ο Πολάκης είναι ο γνήσιος ιδεολογικός εκφραστής του ΣΥΡΙΖΑ. Η δημοκρατία δεν υπάρχει χωρίς τον καταλογισμό ευθυνών. Το καθεστώς που αποπειράθηκε να οργανώσει ο ΣΥΡΙΖΑ στηρίχθηκε στην ενοχή των αντιπάλων του και στη δική του «αθωότητα». Και όταν είσαι «αθώος» δεν δίνεις λόγο σε κανένα. Ετσι σχεδίαζε να καταλάβει το νομισματοκοπείο, έτσι έκλεισε τις τράπεζες, έτσι προσπάθησε να ελέγξει την ενημέρωση και έτσι παρ’ ολίγον να καταστρέψει το σημαντικότερο επίτευγμα της σύγχρονης ελληνικής Ιστορίας, την ευρωπαϊκή μας ένταξη. Δεν απολογήθηκε ποτέ για όλα αυτά. Γιατί; Γιατί δεν του ζητήθηκε.
- Πληροφοριακά Στοιχεία
- Το Βήμα της Αιγιάλειας
- Άρθρα - Απόψεις
- Εμφανίσεις: 216
Προφανώς ο Ευκλείδης ήξερε ότι το ban στο Facebook δεν εμποδίζει την Ακρίτα να ανεβάζει κείμενα της αλλού. Αλλά σε αυτό το σημείο στην εξίσωση μπαίνουν οι 47.000 ψηφοφόροι του στη Β’ Αθήνας. Αυτοί το ήξεραν; Ξέρουν ότι για το Facebook το ζητούμενο δεν είναι καμία ελευθερία του λόγου αλλά η αύξηση χρηστών;
Του Αντώνη Πανούτσου
Αμέσως μετά την ανάληψη των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, μία πολιτικός είχε δηλώσει ότι η οικονομία της Ελλάδας θα καταστραφεί. Ανέφερε ότι οι Αγώνες θα μπουν μέσα ένα εξωφρενικό ποσό. Είχα γράψει το ποσό στην εφημερίδα που δούλευα, συνοδευόμενο από την ανάλογη κριτική. Με πήρε τηλέφωνο για διευκρινίσεις. Είχαμε το ελεύθερο.
- Πληροφοριακά Στοιχεία
- Το Βήμα της Αιγιάλειας
- Άρθρα - Απόψεις
- Εμφανίσεις: 263
Του Ηλία Καραβόλια
Το αντικαπιταλιστικό φαντασιακό, λόγω του φρακαρίσματος στο Σουέζ, διήρκεσε λίγο. Οι εμπορικές ροές αποδεικνύονται ισχυρότερες από τις παύσεις( αφού πάντα επανέρχονται και οξυγονώνουν το σύστημα). Το ίδιο συμβαίνει και με τις ροές παραγωγής και κατανάλωσης παρά την μερική κατάργηση τους με την πανδημία. Ο καπιταλισμός άλλωστε παράγει ροές συνεχώς και παντού, όπως είδαν προ δεκαετίων οι Deleuze-Guattari.
- Πληροφοριακά Στοιχεία
- Το Βήμα της Αιγιάλειας
- Άρθρα - Απόψεις
- Εμφανίσεις: 192
Ο εορτασμός των 200 χρόνων από την Ελληνική Επανάσταση του 1821
Οργάνωση διαλέξεων από επίλεκτους ιστορικούς σε πόλεις της Ε.Ε.
Γράφει ο Νίκος Αναγνωστάτος
Με τον λαμπρό και μεγαλειώδη εορτασμό των 200 χρόνων από την Ελληνική Επανάσταση του 1821, ζούμε μέρες εθνικής ανάτασης και αναστοχασμού, και την υπερηφάνεια και τον ενθουσιασμό των απανταχού Ελλήνων για την πατρίδα τους, την Ελλάδα. Αισθανόμαστε υπερήφανοι μέχρι δακρύων, παρακολουθώντας την παγκόσμια συμμετοχή στην εθνική ξεχωριστή αυτή γιορτή. Οι δηλώσεις θαυμασμού και επαίνων των ξένων για το μεγαλείο και την αρετή του Έλληνα, έναν θαυμασμό, ανάμικτο με έκπληξη για τον ξεσηκωμό μιας δράκας ρακένδυτων απλών Ελλήνων, να τα βάλουν με ενθουσιασμό και αυτοπεποίθηση, με μια παντοδύναμη αυτοκρατορία και το μοναδικό τους κατόρθωμα, με την φλογερή ψυχή για ελευθερία, αφυπνίζοντας τους λαούς της Ευρώπης, να πετύχουν την αναγέννηση του Ελληνικού Έθνους σε ανεξάρτητο Κράτος.
- Πληροφοριακά Στοιχεία
- Το Βήμα της Αιγιάλειας
- Άρθρα - Απόψεις
- Εμφανίσεις: 232
Γράφει ο Εμμανουήλ Πυργιωτάκης
Λογική και επανάσταση. Δύο έννοιες που σπάνια ταυτίζονται στη νεότερη παγκόσμια ιστορία, αφού η λογική σπάνια θεωρείται κινητήριος μοχλός των επαναστάσεων. Η επανάσταση, ή αλλιώς η ενέργεια του «επανίστασθαι» αναφέρεται σε συλλογικές εξεγέρσεις ενάντια σε καθεστώτα και κατακτητές για λόγους κυρίως οικονομικούς, πολιτικούς ή και θρησκευτικούς. Πως όμως αυτές οι δύο φαινομενικά ασυσχέτιστες έννοιες μπορούν να ταυτιστούν στην εποχή μας;
- Πληροφοριακά Στοιχεία
- Το Βήμα της Αιγιάλειας
- Άρθρα - Απόψεις
- Εμφανίσεις: 179
Το Εθνικό Μας Μήνυμα
για τα 200 χρόνια της
ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ…
Του Γιώργη ΤάΚη Δόξα
Άριστες οι Παρελάσεις· Τέλειες οι (ανά την Ελλάδα) Εκδηλώσεις· Εντυπωσιακές οι Τηλεοπτικές και Ραδιοφωνικές Εκπομπές· Συγκινητικές οι πολύμορφες Αρθρογραφίες. Έξοχες οι Εκδόσεις. Τα ΠΑΝΤΑ ό,τι καλύτερο για τον Εορτασμό των Διακοσίων (200) χρόνων που οι ΕΛΛΗΝΕΣ/ΗΡΩΕΣ ξεκίνησαν την ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ του ’21 και αποτίναξαν την ΠΑΤΡΙΔΑ από τον ζυγό και την καταπίεση των Τούρκων. Ακόμη και η σύσταση (ως και η Δράση) της Επιτροπής υπό την ηγεσία της (αειθαλούς) Γιάννας είναι σωστή και (συνολικά) αποδεκτή.
- Πληροφοριακά Στοιχεία
- Το Βήμα της Αιγιάλειας
- Άρθρα - Απόψεις
- Εμφανίσεις: 217
Του Χρήστου Χωμενίδη
"… Ο μακαρίτης ο Μπάιρον ήταν μεγάλο κωλόπαιδο. Δεν ήρθε στην Ελλάδα για να βοηθήσει αλλά για να κρυφτεί γιατί σε κάθε χώρα που πήγαινε έμπλεκε σε σκάνδαλα και ερωτοδουλειές με παντρεμένες. Ήταν σεξιστής, βιαστής, παιδεραστής και αιμομίκτης. Το πρώτο πράγμα που έκανε όταν πήγε στο Μεσολόγγι είναι να ανοίξει πορνείο για αυτόν και τους φίλους του...".
Τους παραπάνω μύδρους εναντίον τού George Gordon Byron -άλλως Λόρδου Βύρωνα- δεν εξαπέλυσε κάποιος από τους συνήθεις οργίλους, οι οποίοι βγάζουν το άχτι τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, βρίζουν γνωστούς και άγνωστους, ζωντανούς και πεθαμένους, κατεβάζουν κομματικές γραμμές, υπηρετούν υστερικά τη μικροπολιτική ή το φθονερό κουτσομπολιό. Η κυρία Αρετή Γεωργιλή είναι πρόσωπο σοβαρότατο, υπερδραστήριο, με ανιδιοτέλεια και γενναιοδωρία. Το βιβλιοπωλείο της, το "Free Thinking Zone” στο κέντρο της Αθήνας, έχει φιλοξενήσει εξαιρετικά ενδιαφέρουσες εκδηλώσεις. Έχει διαδραματίσει ρόλο αξιοσημείωτο σε καιρούς δύσκολους, όταν κυριαρχούσε στον δημόσιο χώρο η εχθροπάθεια, ο πιο στείρος λαϊκισμός. Είναι η Αρετή Γεωργιλή μια διανοοούμενη φεμινίστρια στο πνεύμα του σήμερα και τού αύριο. Για αυτό ακριβώς η άποψή της, όταν μάλιστα εκφράζεται με τέτοιο μένος, έχει σημασία.
- Πληροφοριακά Στοιχεία
- Το Βήμα της Αιγιάλειας
- Άρθρα - Απόψεις
- Εμφανίσεις: 197
Του Απόστολου Δοξιάδη
Η σκιά μιας ερωτικής ιστορίας πέφτει βαριά στις ελληνοτουρκικές σχέσεις επί ΣΥΡΙΖΑ και στους χειρισμούς του Μαξίμου ειδικά στο θέμα των «Οκτώ». Πώς ο τότε Πρωθυπουργός κάλυψε πολιτικά τον δεσμό του Διπλωματικού Συμβούλου του, Βαγγέλη Καλπαδάκη, με την Φεϊζά Μπαρουτσού, στέλεχος της τουρκικής πρεσβείας στην Αθήνα
Αν οι κανόνες της γραφιστικής μού επέτρεπαν μακρύτερο, και άρα ακριβέστερο τίτλο, αυτός θα ήταν «Η φοβική ερντογανολατρεία του Τσίπρα και του περιβάλλοντός του, στο ζήτημα των τούρκων αντικαθεστωτικών στην Ελλάδα, και οι παράδοξες καταβολές της». Αυτό που με ενδιαφέρει να περιγράψω είναι η γένεση και η εξέλιξη της σχέσης του περιβάλλοντος Τσίπρα με τον διωγμό των τούρκων φυγάδων στην Ελλάδα, οι αιτίες της και οι καταστροφικές συνέπειές της για κάποιους συνανθρώπους μας, αλλά και για την εθνική μας αξιοπρέπεια. Τούρκοι πολίτες, που το μόνο τους έγκλημα ήταν ότι ήταν αντίθετοι στον Ερντογάν, έπεσαν στην Ελλάδα θύματα «άνισης μάχης και αγώνα» –που λέει και το παλιό κομμουνιστικό πένθιμο εμβατήριο– με θύτη ένα καθεστώς που δημόσια μεν κήρυττε την εθνική ανεξαρτησία, και δήθεν πίστευε στον ανθρωπισμό, αλλά φέρθηκε παράνομα και απάνθρωπα σε ικέτες στα χώματά μας, ανθρώπους που ζητούσαν μόνο την ελευθερία τους. Σε κάποιες, ελάχιστες περιπτώσεις, τους έσωσαν η κοινωνία των πολιτών και η ελληνική Δικαιοσύνη. Αλλά στις συντριπτικά περισσότερες περιπτώσεις, θριάμβευσαν ο δόλος, η ιδιοτέλεια και εν τέλει η, εκ των αποτελεσμάτων, υποτέλεια των κυβερνητικών στην τουρκική πολιτική.