ΓΡΑΦΕΙ Ο  ΤΑΣΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

Συνήθως όσοι έχουν θητεύσει στην ΚΝΕ και σε άλλου τέτοιου τύπου σχολεία στα νιάτα τους, έχουν μάθει την ιστορία των Βαλκανίων. Γνωρίζουν πολύ καλά τι σηματοδοτεί το Ίλιντεν και ποια ήταν η εξέγερση των Σλάβων εναντίον των Οθωμανών και ποιους χάρτες προέβαλαν τότε για τις περιοχές που διεκδικούσαν.


Γράφει ο Ευάγγελος Βενιζέλος

Έχω τοποθετηθεί ευθύς εξαρχής στο ζήτημα του οριστικού ονόματος της πΓΔΜ, υπέρ μιας σύνθετης ονομασίας με γεωγραφικό προσδιορισμό, που θα ισχύει έναντι πάντων (erga omnes), θα είναι δηλαδή μια, η ίδια για εσωτερική και εξωτερική χρήση. Έχω προσπαθήσει να εξηγήσω ότι νομική βάση κατοχυρωτική για την Ελλάδα, πρέπει να είναι μια διεθνής συμφωνία που θα υποστηριχθεί και από το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ, ενώπιον του οποίου εκκρεμεί το ζήτημα της ονομασίας. Έχω όμως τονίσει ότι δυνάμει της διεθνούς συμφωνίας και ως πράξη συμμόρφωσης προς αυτή πρέπει να αναθεωρηθεί το Σύνταγμα της πΓΔΜ. Άλλωστε η συγκέντρωση της αυξημένης αναθεωρητικής πλειοψηφίας στη γειτονική μας χώρα, διασφαλίζει την πολιτική, διακοινοτική και πολιτειακή της συνοχή και την περιφερειακή σταθερότητα.



Του κ. Θάνου Νιφόρου*

1.    Η ελληνική βιομηχανία και μεταποίηση βρίσκεται αντιμέτωπη με το στοίχημα της εξωστρέφειας. Ποιες είναι οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν σήμερα οι επιχειρήσεις στην αναμέτρησή τους με την εξωστρέφεια, από την εμπειρία σας;

Όλοι οι δείκτες δείχνουν ότι οι ευρωπαϊκές χώρες που διαθέτουν ισχυρή βιομηχανική βάση ανταποκρίθηκαν καλύτερα στους κραδασμούς του τελευταίου υφεσιακού κύκλου που χτύπησε την Ευρώπη. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενδυναμώνει τις προσπάθειες της για την αύξηση του μεριδίου από 15% σε 20% της βιομηχανίας στο ευρωπαϊκό ΑΕΠ μέσα από στρατηγικές κατευθύνσεων και πολιτικών στοχεύοντας σε μια ριζική στροφή στις πολιτικές των προηγούμενων χρόνων. Ωστόσο, οι ελληνικές ΜμΕ παρουσιάζουν σημαντικό κενό εξωστρέφειας συγκριτικά με τις αντίστοιχες ευρωπαϊκές επιχειρήσεις, καθώς εξάγουν μόλις το 11% των πωλήσεών τους (έναντι 18% κ.μ.ο. στην ΕΕ) με τους «στρατηγικούς εξαγωγείς» να αποτελούν το 12% των ΜμΕ (καλύπτοντας το 21% των πωλήσεων του τομέα) και χαρακτηρίζονται από δύο στοιχεία: έχουν διαχρονικά ως στρατηγική τους προτεραιότητα την κατάκτηση μεριδίων στις αγορές του εξωτερικού, ισχυρή στόχευση στην αποτελεσματική διαχείριση κόστους και στην υιοθέτηση συσκευασίας υψηλής ανταγωνιστικότητας λόγω υψηλών επενδύσεων σε marketing του ελληνικού brand στο εξωτερικό μέσα από καλής ποιότητας διαφοροποιημένα προϊόντα στη σωστή τιμή και η ανάπτυξη νέων, διαφοροποιημένων βιομηχανικών προϊόντων μέσα από συνεργασίες με πανεπιστήμια και άλλες εταιρίες.



Του Αθαν. Χ. Παπανδρόπουλου

Από την Αρχαία Αθήνα στην Σίλικον Βάλεϋ, γιατί κάποιες περιοχές στον κόσμο υπήρξαν και οι πιο δημιουργικές στην ιστορία του ανθρώπου;

Με τον Eric Weiner, αν και δεν γνωριζόμαστε, σίγουρα θα μπορούσαμε να γίνουμε καλοί φίλοι. Και στους δυο μας αρέσει το σε βάθος ρεπορτάζ, η σοβαρή ακαδημαϊκή έρευνα, η αναζήτηση της γνώσης. Επίσης, δεν λέμε ποτέ όχι σε ένα μπουκάλι καλό κρασί, ιδιαίτερα δε όταν μπορεί να γίνει κουβέντα για δημιουργικότητα και πρωτοποριακές ιδέες.



Συνήθως όσοι έχουν θητεύσει στην ΚΝΕ και σε άλλου τέτοιου τύπου σχολεία στα νιάτα τους, έχουν μάθει την ιστορία των Βαλκανίων. Γνωρίζουν πολύ καλά τι σηματοδοτεί το Ίλιντεν και ποια ήταν η εξέγερση των Σλάβων εναντίον των Οθωμανών και ποιους χάρτες προέβαλαν τότε για τις περιοχές που διεκδικούσαν.

Φαίνεται ότι ούτε αυτό το έμαθε ο Α. Τσίπρας στη θητεία του στην ΚΝΕ. Αν πριν πάρει το πακέτο Ζάεφ στη Σόφια, άνοιγε από το κινητό του το Wikipedia, θα έβλεπε τι σηματοδοτεί η λέξη Ίλιντεν. Δεν το έκανε…

Οι προσωπικές ευθύνες του Τσίπρα για το Κράτος της Ανομίας

Γράφει ο Τάσος Παπαδόπουλος

Πήρε υπό μάλης την πρόταση του παμπόνηρου Ζάεφ και κατέβηκε στην Αθήνα για να την πουλήσει στους πολιτικούς αρχηγούς. Και το έκανε με την ίδια επιπολαιότητα με την οποία χειρίζεται τα εθνικά μας θέματα. Του ενημέρωσε στα πεταχτά τηλεφωνικά. Οποία η επιπολαιότητα του νεαρού ενοίκου του μεγάρου Μαξίμου.