Του Θανάση Κ.

 Είμαστε πάνω από δύο βδομάδες σε καραντίνα – όλη η Ελληνική κοινωνία – στο μεταξύ έχουν απαγορευτεί και οι πιο απλές μετακινήσεις πολιτών χωρίς άδεια, αλλά η είσοδος και μετεγκατάσταση παράνομων μεταναστών στη χώρα συνεχίζεται!


Νίκος Κατσαρός
Διευθυντής Τμήματος Βιοϊατρικής New York College
π.Διευθυντής Ερευνών ΕΚΕΦΕ ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ


Ο Δεύτερος Παγκόσμιος Πόλεμος έληξε με την ρίψη της ατομικής βόμβας ,ο Τρίτος θα λήξει με το εμβόλιο,το οποίο αναμένουμε στις αρχές του φθινοπώρου.
Στους δύο προηγούμενους πολέμους υπήρχε πείνα μεταξύ των αμάχων,στον Τρίτο δεν υπάρχει έλλειψη τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης.
Στους δύο προηγούμενους πολέμους υπήρχε περιορισμός στην κυκλοφορία των αμάχων στις κατεχόμενες χώρες,όπως και στον Τρίτο με τον Κορονοϊό.
Στους δυο προηγούμενους πολέμους υπήρχαν τα στρατόπεδα συγκεντρώσεων,στον Τρίτο έχουν αντικατασταθεί από τους χώρους καραντίνας.
Στους δύο προηγούμενους πολέμους υπήρχαν τα δίκτυα κατασκοπίας ,στον Τρίτο έχουν αντικατασταθεί απο  τα αντισώματα και μοριακές τεχνικές.
Στους δύο προηγούμενους πολέμους οι οικονομίες των κατεχόμενων χωρών κατέρρευσαν, στον Τρίτο οι οικονομίες των χωρών θα υποστούν ίσχυρό κλονισμό.
Στους δύο προηγούμενους πολέμους η  ενημέρωση γινόνταν  μέσω ραδιοφώνου,΄΄χωνιού¨ και εντύπων, στον Τρίτο έχουν αντικατασταθεί από το διαδίκτυο, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και την τηλεόραση..



Η ΚΙνεζική διεθνής επίδειξη αλληλεγγύης,είναι ενδεικτική των αυριανών ανατροπών στη παγκόσμια γεωπολιτική σκακιέρα.
                                              

του Αθαν.Χ.Παπανδρόπουλου

Μηπώς σήμανε πιο γρήγορα απ’οσο θα περίμενε ένας διεθνής παρατηρητής η ώρα της κυριαρχίας διεθνώς του κινεζικού καπιταλισμού?Μηπως οδεύουμε ολοταχώς.ς πλέον προς αυταρχικές και αντιφιλεύθερες κοινωνίες?Είναι δυνατόν ένας ιός γρίπης να ανατρέπει τη ζωή του ανθρώπου στόν αποκαλούμενο  αιώνα της γνώσης.?Νοείται στήν εποχή του θριάμβου της γενετικής,της βιολογίας,της τεχνητής νοημοσύνης και της βιοτεχνολογικής επανάστασης,ένας ιός να κλείνει στα σπίτια του πάνω από τρία δισεκατομμύρια κόσμο?Δεν συνεχίζω με ερωτήματα γιατί είναι αμέτρητα και αυτό είναι ένα πρόβλημα.Ερχομαι στα επιγεια γεγονότα γιατί αυτά υπάρχουν και εμπεριέχουν απαντήσεις.Είναι λοιπόν σαφές ότι μπαίνουμε στην κινεζική εποχή.Ποιά θα είναι και πως θα εξελειχθη θα το δούμε και σίγουρα οι γενιές που έρχονται θα το βιώσουν.

Ας δούμε λοιπόν μιά σειρά από γεγονότα που ισως να μιλάνε από μόνα τους.Πέρα από αμπελοφιλοσοφίες και λοιπές μεταφυσικές θεωρήσεις.


Του Α.Δ. Παπαγιαννίδη

Ενα σύννεφο από ερωτήματα σχετικά με τις επιπτώσεις της πανδημίας του κορονοϊού, οικονομικές και κοινωνικές (ταχύτατα γίνεται φανερό ότι οι δεύτερες προσπερνούν τις πρώτες…), και μάλιστα ερωτήματα σχετικά με τα μέτρα που λαμβάνονται ώστε «η επόμενη μέρα» να μην προκύψει μη-διαχειρίσιμη, πλανάται στη δημόσια συζήτηση.



Γράφει ο Τάκης Θεοδωρόπουλος

Ουδείς δικαιούται να παραγνωρίσει την εξέχουσα σημασία του σουλάτσου στον ελληνικό πολιτισμό. Το σουλάτσο ως ιδέα, αντίληψη ζωής και καθημερινή πρακτική. Δεν ισχυρίζομαι ότι το σουλάτσο αποτελεί αποκλειστικό προνόμιο της ιδιοσυγκρασίας μας. Απαντάται σε ολόκληρη σχεδόν τη λεκάνη της Μεσογείου και αποδίδεται ευλόγως στο εύκρατο κλίμα και στην παρατεταμένη ηλιοφάνεια. Οι Ελληνες, όμως, πρώτοι αναγόρευσαν το σουλάτσο σε προϋπόθεση του υψηλού πολιτισμού τους. Ο Σωκράτης σουλατσάριζε από το πρωί ώς το βράδυ στην πόλη με σκοπό να συναντήσει άλλους που σουλατσάριζαν σαν κι αυτόν. Σκεφθείτε μόνο πόσα χρωστάει η δυτική φιλοσοφία στο σουλάτσο εκείνων των Ελλήνων. Αν η αγορά είναι ο πυρήνας της αθηναϊκής δημοκρατίας, σκεφθείτε πόσα χρωστάμε σε αυτούς τους πρώτους αργόσχολους σουλατσαδόρους που περιφέρονταν ψάχνοντας κάποιον για να διαφωνήσουν και να περάσει η ώρα τους και, προκειμένου να αλληλοσφαχτούν, αποφάσισαν να ψηφίζουν.



Του Κώστα Στούπα

Η κρίση της επιδημίας του "κορονοϊού" έφερε ξανά στην επιφάνεια το θέμα της πολιτικής αντιπαλότητας που εδράζεται μεταξύ αυτών που πιστεύουν σε έναν ισχυρό τομέα δημόσιας υγείας ή ένα ανοιχτό σύστημα υγείας όπου μεγάλο μέρος των παρεχόμενων υπηρεσιών θα προσφέρεται και από ιδιώτες.


Μάθαμε να είμαστε μη κανονικός λαός με μη κανονικούς πολιτικούς, αξιωματούχους, επιστήμονες, επαγγελματίες. Κι έρχεται ο κάθε Τσιόδρας να μας χαλάσει αυτό που χτίσαμε τόσα χρόνια

Βασίλης Σ. Κανέλλης

Πραγματικά δεν μπορώ να καταλάβω γιατί αποθεώνεται με τέτοιο τρόπο ο Σωτήρης Τσιόδρας. Τέτοιες αγιογραφίες δεν έχουμε ξαναδεί τα τελευταία 50 χρόνια στην Ελλάδα.

Η αντιπαράθεση Βορρά-Νότου στην ευρωζώνη δεν αφορά τόσο την υπόθεση του κορωνο-ομολόγου όσο τη σε βάθος αναθεώρηση της Οικονομικής και Νομισματικής Ένωσης. Γράφει ο Αθανάσιος  Χ. Παπανδρόπουλος.

Ο κορωνοϊός δεν απειλεί μόνο με δημογραφική συρρίκνωση την Ευρωπαϊκή Ένωση. Αποτελεί πλέον και βόμβα μεγατόνων για την οικονομική και νομισματική της συνοχή. Και αυτή η διάσταση της σημερινής κρίσης έγινε σαφέστατα ορατή στο τελευταίο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, που είναι και το ύπατο όργανο λήψης αποφάσεων στην ΕΕ.


Του Χρήστου Χωμενίδη

Έχουν μεγάλη πλάκα όσοι δράττονται από την αδιανόητη κατάσταση των τελευταίων εβδομάδων για να αντλήσουν γενικά και ασφαλή συμπεράσματα αναφορικά με το μέλλον της ανθρωπότητας.


 Γράφει η Ευτυχία Λαμπροπούλου

Με τον κορωνοϊό να μας καλεί να μείνουμε στα σπίτια μας, η καθημερινότητα άλλαξε και μαζί  της άλλαξε και η συμπεριφορά των ανθρώπων. Μια σκληρή διαπίστωση που μέρα με τη μέρα γίνεται όλο και πιο ζοφερή .  Πριν λίγες μέρες έπεσαν στα χέρια μου κάποια άρθρα ξένων εφημερίδων τα οποία αναφερόταν στην αύξηση της ενδοοικογενειακής βίας σε παγκόσμιο επίπεδο.  Από τη Βραζιλία ως το Ισραήλ,  από τις Ινδίες  ως  τη Γερμανία,  από τις ΗΠΑ ως το Ηνωμένο Βασίλειο  και την Κύπρο,  τα  φαινόμενα ενδοοικογενειακής βίας αυξήθηκαν κατά 40% έως και 50% πάνω από ότι πριν, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία.