Εκτύπωση
Άρθρα - Απόψεις
Εμφανίσεις: 1375

Ζωή Λάσκαρη  Θεσσαλονικιά νέα, ωραία με τίτλο και στέμμα … το 1959 ανακηρύσσεται star  Ελλάς με το ψευδώνυμο «Αμαρυλλίς»,  το καλοκαίρι του ίδιου χρόνου φεύγει για τη Νέα Υόρκη όπου συμμετείχε για τον τίτλο της Μις Υφήλιος στο Λόνγκ Μπίτς κάνοντας μια αξιοπρεπή εμφάνιση, μένει στην Αμερική για δύο ολόκληρα χρόνια και επιστρέφει το 1961. Τότε είναι που ο Γιάννης Δαλιανίδης, ο σκηνοθέτης των μεγάλων επιτυχιών θα την αγγίξει με το μαγικό του ραβδί και θα την περάσει στην αθανασία.

  Ήδη ο Δαλιανίδης γράφει και σκηνοθετεί   τεράστιες επιτυχίες  όπως …Η μουσίτσα (1959), Λαός και Κολωνάκι (1959), Ένας βλάκας και μισός (1959),Χριστίνα (1960), Το κοροϊδάκι της δεσποινίδος (1960),Κρουαζιέρα στη Ρόδο (1960), Ο σκληρός άντρας (1961) στις οποίες πρωταγωνιστούσαν Καρέζη, Βουγιουκλάκη, Μπάρκουλης, Ηλιόπουλος, Χατζηχρήστος, Παπαγιαννόπουλος, Κακαβάς και πολλοί άλλοι αγαπημένοι ηθοποιοί.Το 1961 ο Γιάννης Δαλιανίδης, επιλέγει για τον πρωταγωνιστικό ρόλο  στην  ταινία «Κατήφορος»  της  Φίνος Φίλμ την εστεμμένη συντοπίτισσα του Ζωή Λάσκαρη  και δίνει γροθιά στο κατεστημένο  της εποχής. Η ταινία  αναφέρεται στις ερωτικές περιπέτειες μιας παρέας νέων και θέτει στο θεατή το ερώτημα «ποιος ευθύνεται για τη διαφθορά των νέων». Η πιο χαρακτηριστική σκηνή της ταινίας είναι όταν ο Κώστας (Νίκος Κούρκουλος) θέλει να τιμωρήσει τη Ρέα (Ζωή Λάσκαρη) επειδή τον είχε εγκαταλείψει και είχε κάνει σχέση με κάποιον άλλο από την παρέα, τον Πέτρο (Βαγγέλη Βουλγαρίδη). Ο Κούρκουλος οδήγησε τη Λάσκαρη σε μια ερημική τοποθεσία, όπου αφού την έγδυσε, της άρπαξε τα ρούχα και την εγκατέλειψε γυμνή, με αποτέλεσμα να τη βρουν αστυνομικοί και να τη συλλάβουν. Η ταινία έκοψε πάνω από 161.000 εισιτήρια στους κινηματογράφους Α’ προβολής Αθήνας και Πειραιά και ήρθε πρώτη το 1961, που ήταν η χρονιά προβολής της. Με αυτή την επιτυχία ο Δαλιανίδης επισφραγίζει  τη συνεργασία του με τον  Φίνο και εκτοξεύεται τόσο  η δική του καριέρα, όσο και η  δημοτικότητα των πρωταγωνιστών του.

 

Σήμερα το πρωί μιλώντας με έναν  καλό μου φίλο για το θάνατο της  Ζωής Λάσκαρη,  αναφερθήκαμε πολλές φορές σε αυτή τη ταινία,  αν λάβουμε υπόψιν μας  τα ήθη και τα έθιμα που επικρατούσαν την εποχή εκείνη στην Ελλάδα. Ο Γιάννης Δαλιανίδης υπήρξε πρωτοπόρος, τολμηρός με φρέσκιες ιδέες και διαυγέστατη σκηνοθετική ματιά, μέσα από αυτά  δίνει υπόσταση στα κοινωνικά δράματα τα οποία γράφει και σκηνοθετεί… θέματα που δεν μπορούσε κανείς να αγγίξει  τη δεκαετία του ’60, τα θεωρούσαν ταμπού… όπως οι σεξουαλικές σχέσεις των εφήβων,  οι αμβλώσεις, ο πληρωμένος έρωτας, τα αναμορφωτήρια και  ο τεντιμποϊσμός.  Ο Δαλιανίδης τολμά να τα αγγίξει και   να «γδύσει» τους πρωταγωνιστές του, πράγμα όχι μόνο ασυνήθιστο για την εποχή, αλλά  απαγορευμένο…

Σε όλες τις παραπάνω ταινίες  πρωταγωνιστούσε η Ζωή Λάσκαρη στον «Κατήφορο» ως Ρέα Νικολάου, στο  «Νόμο 4000» ως Μαρία Οικονόμου, στον  «Ίλιγγο» ως Έλλη,  στη «Στεφανία» ως Στεφανία Καραλή και σε πολλές ακόμα… και σε πολλά από τα μιούζικαλ που έφεραν την υπογραφή του Γιάννη Δαλιανίδη.

Το 2009 όταν ο Δαλιανίδης είχε ρωτηθεί για το πώς αντιμετώπιζε τις γυμνές σκηνές  είχε δώσει την εξής  απάντηση: «Στην πραγματικότητα, όταν επρόκειτο να βγάλω ρούχο ηθοποιού, πάθαινα τρομερό τρακ, βρισκόμουν σε φοβερή αμηχανία. Δεν ήξερα πού να στήσω την κάμερα. Με αποτέλεσμα να μη μου βγαίνουν καθόλου χυδαίες. Γιατί ακριβώς δεν κοιτούσα να ερεθίσω τον θεατή με το γυμνό».

 



Η πραγματικότητα είναι πως ,  κατ’ ουσία η  πρώτη ελληνίδα σταρ  sex symbol από τη δεκαετία του ‘60  μέχρι και  τα τέλη της δεκαετίας του ‘ 80 υπήρξε η Ζωή Λάσκαρη.  Μάλιστα το 1985 η φωτογράφισή της για το περιοδικό Playboy στη Δήλο είχε προξενήσει θύελλα αντιδράσεων ακόμα και από... βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας οι οποίοι είχαν κάνει ερώτηση για τη φωτογράφιση σε αρχαιολογικό χώρο χωρίς την απαραίτητη άδεια . Ενώ το περιοδικό είχε κάνει ρεκόρ πωλήσεων. Γνωστός εκδότης πριν μερικά χρόνια είχε πει «κακά τα  ψέματα, σήμερα υπάρχουν σταρλετίτσες όχι σταρ… ποτέ δεν θα ξεχάσω το εξώφυλλο του  Playboy στη Δήλο με τη Ζωή Λάσκαρη που έσπασε τα κοντέρ πωλήσεων όλων των εποχών».

 

Το Βήμα της Αιγιάλειας
Author: Το Βήμα της Αιγιάλειας
Ανεξάρτητη eφημεριδα άποψης.

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS